Název:
Obvyklá doba a frekvence pozorování vybraných situací dopravního provozu řidičem
Překlad názvu:
Usual time and frequency of selected traffic situations observation by the driver
Autoři:
Nováková, Darja ; Sedlák, Robert (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce je vyhodnotit obvyklou dobu a frekvenci pozorování vybraných situací v dopravním provozu. Nezbytná součást této problematiky je řidič a v této souvislosti je zde popisována osobnost řidiče a psychologické faktory, které jej ovlivňují během procesu jízdy v dopravním provozu. Důležitou součást zde hraje zrakové ústrojí řidiče a jeho vnímání jednotlivých podnětů. V práci je také nastíněna problematika týkající významu dopravní cesty, jejího prostředí a dopravního prostředku pro řidiče. Praktická část práce je věnována vyhodnocení videozáznamů pořízených v terénu jízdními zkouškami, na jejichž základě bylo možné určit četnost a délku trvání pohledů ve vybraných situacích v dopravním provozu.
The aim of this work is evaluate usual time and frequency of selected traffic situations observation by the driver. A necessary part of this problem is a driver in this context is described herein personality driver and psychological factors that affect it during the process of driving in traffic. The important part is played by visual system driver and his perception of stimuli. The thesis also outlines the problems concerning the importance of transport routes, its environment and transport vehicle for drivers. The practical part is devoted to the evaluation of video recordings in the field driving tests on the basis of which it was possible to determine the frequency and duration of glances in selected situations in traffic.
Klíčová slova:
dopravní situace; reakční doba.; Řidič; Driver; reaction time.; traffic situation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/41081