Original title:
Konstrukční uspořádání zadní části rámu vozidla Formule Student
Translated title:
Formula Student Chassis Rear Part Design
Authors:
Hajer, Václav ; Svída, David (referee) ; Ramík, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce zadní části vozidla Formule Student zpracované pomocí 3D CAD systému. Ta musí splňovat veškeré požadavky kladené pravidly Formule Student, zástavbou motoru a dalších uvažovaných komponent. Finální verze konstrukce zadní části je zkompletována s dodanou přední částí a je vytvořen výpočtový model pro simulaci torzní tuhosti v MKP systému. Další výpočtový model je vytvořen pro dodaný rám cizí konstrukce. Oba tyto rámy jsou z hlediska torzní tuhosti vyhodnoceny a vzájemně porovnány. V práci jsou také uvedena vybraná pravidla Formule Student a přehled formulových rámů.
This diploma thesis deals with description of the design of the rear of the vehicle structure of Formula Student processed by using a 3D CAD system. Formula have to fulfill all requirements Formula Student rules. The requirements and rules are given by building of engine and other considered engine components. The final version of the design of the rear part is assembled with the supplied front and the computational model is created to simulate the torsional stiffness of the FEM system. Another analysis model is created for a foreign supplied frame construction. Both of these frames are in terms of torsional stiffness evaluated and mutually compared. There are also mentioned selected Formula Student rules and overview of the formula frames and their overview.
Keywords:
FEM; formula frame; Formula Student; frame design; rules; torsional stiffness; Formule Student; formulové rámy; konstrukce rámu; MKP; pravidla; torzní tuhost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/438