Název:
Fyzikální simulace vozidla
Překlad názvu:
Physical Simulation of a Vehicle
Autoři:
Urbanovský, Jiří ; Pečiva, Jan (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá tématy z oblasti fyzikálních simulací a počítačové grafiky. Cílem této bakalářské práce je popsat základní principy simulace vozidla v reálném čase. Jsou zde nastíněny fyzikální zákony popisující pohyby a rotace těles a chování pružin. Fyzikální část aplikace řídí knihovna Open Dynamics Engine, o vykreslování grafiky se stará knihovna OpenGL. Při zpracování aplikace byl kladen největší důraz na správnou funkčnost tlumičů, reálné vlastnosti podložky a plynulost simulace.
The work deals with issues from physical simulations and computer graphics. The goal of this thesis is to describe the key stones of simulation of a vehicle in real-time. It outlines physical laws describing movement and rotation of rigid bodies and springs. Physics is handled by the Open Dynamics Engine library, graphics is handled by the OpenGL library. The focus was on providing correct functionality of suspension, real behaviour of the underlay and the fluency of the simulation.
Klíčová slova:
automobil; Open Dynamics Engine; OpenGL; pružina; simulace; tření.; car; friction.; Open Dynamics Engine; OpenGL; simulation; spring
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/56169