Original title:
Budování bezpečnostního povědomí na základní škole
Translated title:
Increase of Security Awareness at the Primary School
Authors:
Kolajová, Jana ; Helena,, Doložílková (referee) ; Sedlák, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá problematikou budování bezpečnostního povědomí na základní škole. Práci lze rozdělit na tři hlavní části. V úvodní části jsou uvedeny základní pojmy z oblasti informační bezpečnosti a stručný popis legislativních náležitostí, které je třeba dodržet pro správný návrh programu. Ve druhé části je provedena analýza současné situace na vybrané základní škole, včetně zpracování analýzy SLEPT, Porterovy analýzy pěti sil, analýzy 7S a SWOT. V praktické části je představen návrh zavedení programu, který je plně uzpůsoben požadavkům a potřebám základní školy. V poslední části jsou zhodnoceny přínosy a nedostatky zavedeného řešení.
This diploma thesis is focused on the development of informational environment safety awareness at primary schools. The thesis consists of three main parts. The introduction explains the basic safety terms and briefly describe the legislative essentials necessary for this proposal. The second part consists of the analysis of the current situation at the school chosen for this research, including SLEPT analysis, Porter´s analysis, 7S analysis, and SWOT analysis. The practical part introduces the proposal of implementation of the program which is tailored to the requirements and needs of the primary school. The final part evaluates the pros and cons of the implemented solution.
Keywords:
cyber security; data; Development of security awareness; GDPR; information; information security; ISMS; budování bezpečnostního povědomí; data; GDPR; informace; informační bezpečnost; ISMS; kybernetická bezpečnost
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/178067