Original title:
Předpjatý silniční most
Translated title:
Prestressed road bridge
Authors:
Pokorná, Šárka ; Jaromír,, Rušar (referee) ; Panáček, Josef (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení předepnuté mostní konstrukce. Byly vypracovány dvě studie přemostění. Zvolená varianta je spojitá dodatečně předepnutá jednotrámová konstrukce o třech polích. Celkové teoretické rozpětí mostu je 100,0 m. Zhotovení mostu je uvažováno v celku pomocí pevné skruže. Posouzení konstrukce bylo provedeno na mezní stav použitelnosti a mezní stav únosnosti dle příslušných norem.
The subject of this thesis is the design and assessment of a prestressed bridge structure. Two studies of the bridging were created. The selected variant is a continuous post-tensioned single-frame structure with three spans. The total theoretical span of the bridge is 100,0 m. The bridge is to be constructed in its entirety using a falsework. The structure has been assessed for serviceability limit state and ultimate limit state according to the relevant standards.
Keywords:
cast-in-place concrete; continuous bridge; falsework; post-tensioned concrete; road bridge; serviceability limit state; time dependent analysis; ultimate limit state; mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; monolitický most; pevná skruž; předpjatý beton; silniční most; spojitý most; časově závislá analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/244899