Original title:
Využití Business Intelligence pro hledání závislostí v dotazníkových šetřeních
Translated title:
Searching for Dependencies in the Questionnaire Surveys Using Business Intelligence
Authors:
Janata, Michal ; Dostál, Petr (referee) ; Kříž, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením aplikace pro analýzu dotazníků. V první části jsou uvedeny teoretické základy z přímého marketingu a Business Intelligence. Další kapitola je zaměřena na dostupné nástroje pro analýzu dat a BI. V této části je také zahrnuta analýza a příprava vstupních dat. Na závěr je předložen vlastní návrh řešení.
This master’s thesis is focused on creating an application for survey analysis. In the first section are theoretical foundations of a direct marketing and Business Intelligence. The next chapter focuses on available tools for data analysis and BI. Analysis and preparation of input data are also included in this part. Finally, the solution proposal is presented.
Keywords:
Analysis Services; Business Intelligence; Data Mining; Direct Marketing; Integration Services; SQL server.; analytické služby; Business Intelligence; Data Mining; integrační služby; přímý marketing; SQL server.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/8031