Original title:
Implementace strategie ve společnosti Komerční pojišťovna, a.s.
Translated title:
Implementation of Strategy in Komerční Pojišťovna, a.s.
Authors:
Horká, Barbora ; Homoláč, Radek (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Text seznamuje čtenáře s implementací strategie ve firmě. První kapitola (teoretická část) se věnuje obecným poznatkům z oblasti implementace strategie a metodám používaným k její aplikaci v praxi. Tato část by měla sloužit jako teoretický podklad pro část praktickou. Druhá část (analýza) se zaměřuje na činnost společnosti Komerční pojišťovna, a.s.. Popisuje historii společnosti, její činnost, organizační strukturu. Především však charakterizuje způsoby vrcholového vedení, kterými se snaží implementovat strategii do všech úrovní řízení. Součástí analytické části je dotazníkové šetření, které vystihuje úspěšnost této implementace z pohledu zaměstnanců. Třetí část pak uvádí návrhy a doporučení k zefektivnění těchto procesů.
This material informs readers about implementation of strategy in company. The chapter number 1 (theoretical part) deals with the general principals of implementation of strategy and methods which are used for practise. This part should be instrumental as a theoretical base for the practical part. The sekond part (analysis) is focusing on running of comapany Komerční pojišťovna, a.s.. It describes history of company, its activities, organization structure. First of all it characterizes the methods, which are used by top management for implementation of strategy to all stages of management. Part of analysis is called questionnaire examination and it identifies fruitfulness of this implementation from employees view. The third part prezents proposals and recommendations for more efficient processes.
Keywords:
a.s.; benefit; business strategy; employee motivation; implementation of strategy; Komerční pojišťovna; leadership; manager; organization structure; questionnaire; strategy; a.s.; dotazník; implementace strategie; Komerční pojišťovna; manažer; motivace zaměstnanců; organizační struktura; podnikatelská strategie; strategie; vedení; výhoda
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/3640