Original title:
Personální marketing ve vybrané organizaci
Translated title:
Personnel marketing in a selected organization
Authors:
MINDLOVÁ, Blanka Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem bakalářské práce je personální marketing ve vybrané organizaci. Práce je zaměřena na analýzu současného systému řízení personální práce a personálních činností oblasti personálního marketingu u Policie ČR konkrétněji na Krajském ředitelství policie Jihočeského kraje a na Územním odboru v Táboře. Práce se zabývá především získáváním pracovníků, jejich výběrem, hodnocením, odměňováním a zaměstnaneckými výhodami a též jejich vzděláváním a rozvojem. Tyto personální činnosti jsou nejprve vymezeny teoreticky v literárním přehledu a poté jsou analyzovány v organizaci. Cílem práce je zhodnotit stávající systém personálního řízení a navržení zlepšení řízení této oblasti. Toto by mělo pomoci zvýšit spokojenost stávajících zaměstnanců a policistů, jejich motivaci a zlepšit péči o ně.The subject of this bachelor thesis is a system of personnel marketing in a selected organization. The thesis is focused on the analysis of current management system of personnel work and personnel activities in the field of personnel marketing of the Police of the Czech Republic, more concretely of the Directory of the South Bohemian Region, specifically of its Territorial Department in Tábor. The work deals with employees recruitment, their selection, evaluation and remuneration including benefits, their education and development. These personnel activities are firstly theoretically described in the literature review and then analysed in the organization. The aim of the work is to examine and evaluate contemporary system of personnel management and to propose innovation in this area. The innovations could contribute to increase employees satisfaction and motivation, and to improve care of the employees.
Keywords:
education; employees recruitment; evaluation; human resources management; personnel activities; personnel marketing; remuneration; selection; hodnocení; odměňování; personální marketing; personální činnosti; vzdělávání; výběr; získávání pracovníků; řízení lidských zdrojů Citation: MINDLOVÁ, Blanka. Personální marketing ve vybrané organizaci. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/18777