Original title:
Podnikatelský plán pro zavedení nového produktu
Translated title:
Business Plan for New Product Launch
Authors:
Pejčevová, Barbora ; Rotrekl, David (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se věnuje podnikatelskému plánu pro zavedení nového produktu na trh, který je vytvořen na základě strategických analýz současného stavu vybrané společnosti. V teoretické části je definován význam podnikatelského plánu a stanovena jeho struktura. Jsou zde popsány jednotlivé strategické analýzy vnějšího i vnitřního okolí podniku. V analytické části jsou aplikovány strategické analýzy zkoumající současný stav vybraného podniku. Návrhová část zobrazuje samotný podnikatelský plán pro zavedení nového produktu na trh.
The diploma thesis deals with a business plan, preparing a launch of a new product on the market. The business plan is based on strategical analyzes of the current status of the company. The first part is theoretical and defines the meaning and the structure of the business plan. It focuses on external and internal strategical analyzes. In the second part strategical analyzes studying the current state of the company are applied. The last part of the thesis describes individual parts of the business plan for a new product launch.
Keywords:
business model; business plan; financial analysis; product launch; strategical analyzes; business model; finanční analýza; podnikatelský plán; strategické analýzy; zavedení produktu
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192009