Original title:
Vizualizace tekoucí vody v krajině
Translated title:
Water Flowing in the Landscape Visualization
Authors:
Vlček, Adam ; Pečiva, Jan (referee) ; Seeman, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá vizualizací tekoucí vody v krajině se zaměřením na zobrazování výsledků v reálném čase. Za účelem získávání dat pro vizualizaci jsou zde probrány i základní postupy využívané při generování umělého terénu a přírodně vypadajících textur, stejně jako algoritmy simulující přelévání vody po podkladu. Cílem je tak vytvoření interaktivního prostředí, které bude schopno poskytovat zajímavý vizuální výstup v přímé reakci na uživatele.
This work covers visualization of water flowing in the landscape with focus on displaying the results in real time. For in order to obtain data for visualization also common procedures for artificial terrain and natural looking textures are introduced, as well as simple water flow simulation algorithms. The final objective of this work is to present an interactive environment, which will offer interesting visual output in direct response to the user.
Keywords:
fractals; GLSL; OpenGL; terrain and water visualization; terrain generating; water flow simulation; fraktály; generování terénu; GLSL; OpenGL; simulace pohybu vody; vizualizace terénu a vody
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56384