Original title:
POSTOJE RODIČŮ A UČITELŮ K ZAŘAZENÍ DÍTĚTE SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI DO ŠKOLY
Translated title:
PARENTS' AND TEACHERS' ATTITUDES TO INCLUSION A CHILD WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TO SCHOOL
Authors:
LINHARTOVÁ, Iva Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných základních školách a základních školách speciálních. U vybraných žáků charakterizuje jejich speciální vzdělávací potřeby (syndrom ADHD/ADD, specifické poruchy učení, dětská mozková obrna, autismus, epilepsie, mentální retardace, poruchy sluchu, kombinované vady) a zjišťuje postoje rodičů a učitelů k zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných a speciálních škol.The diploma thesis deals with education of pupils with special educational needs in common elementary schools as well as in special elementary schools. It defines special educational needs of these pupils (syndrome ADHD/ADD, specific learning disabilities, cerebral palsy, autism, epilepsy, mental retardation, hearing impairment, combined disorders) and searches attitudes of parents and teachers to inclusion of pupils with special educational needs in common elementary schools as well as in special elementary schools.
Keywords:
common schools; inclusion; integration; special educational needs; special schools; běžné školy; inkluze; integrace; speciální vzdělávací potřeby; speciální školy Citation: LINHARTOVÁ, Iva. POSTOJE RODIČŮ A UČITELŮ K ZAŘAZENÍ DÍTĚTE SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI DO ŠKOLY. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/17493