Název:
Syndrom vyhoření u učitelů středních škol
Autoři:
Soukalová, Kristýna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelů středních škol. Jejím cílem bylo charakterizovat syndrom vyhoření, interpretovat jeho příčiny, rizika a pozastavit se nad mírou zastoupení tohoto syndromu u učitelů, kteří působí právě na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se opírá o odborné zdroje, a tak poskytuje informace a poznatky o dané problematice. Empirická část popisuje výzkumné šetření a získané výsledky ohledně míry vyhoření učitelů středních odborných škol a učilišť. Výzkum je založen na kvantitativním přístupu, proto je realizován pomocí dotazníkového šetření.This bachelor is concerned with burnout syndrome in secondary school teachers. The aim was to characterize burnout syndrome, to interpret its causes and risks, and to think about the prevalence of this syndrome among teachers working in secondary schools. The work is divided into two parts. The theoretical part is based on professional sources and thus provides information and knowledge about the issue. The empirical part describes the research investigation and the results obtained regarding the burnout rate of secondary vocational school and apprenticeship teachers. The research is based on a quantitative approach and is therefore carried out using a questionnaire survey.
Klíčová slova:
approaches to the profession; burnout syndrome; fáze vyhoření; mental care; osobnost; pedagog; personality; phase of burnout; podpora; prevence; prevention; psychohygiena; přístupy k profesi; stres; stresory učitelství; stress; stressors of teaching; support; symptom; syndrom vyhoření; teacher; zátěž