Název:
Generace Z a její motivace k práci v oblasti marketingových agentur
Autoři:
Šišmová, Anna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Šišmová, A. Generace Z a její motivace k práci v oblasti marketingových agentur. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá výzkumem očekávání studentů ekonomických fakult generace Z od pracovního trhu s důrazem na práci v marketingové agentuře. Výzkum je nejdříve proveden pomocí orientační analýzy generace Z, následně verifikován pomocí dotazníkového šetření a poté doplněn reálnou nabídkou ze strany čtyř nejmenovaných marketingových agentur. Na základě porovnání výsledků těchto analýz vznikl jednoduchý manuál s doporučeními pro zefektivnění náboru generace Z. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že generace Z preferuje nefinanční benefity nad finančními. Generace Z očekává adekvátní nástupní mzdu ve výši alespoň 30 000 Kč. Následně preferuje generace Z kariérní růst, dovolenou nad rámec zá-kona, flexibilní pracovní dobu a další nepeněžní benefity před zvýšením mzdy. Velmi důležitý je pro generaci Z dobrý kolektiv před finančním ohodnocením. Na druhou stranu pro generaci Z není důležitá známost firmy ani klientů. V případě volby marketingové agentury generace Z preferuje spíše menší marketingové agentury z důvodu rodinnějšího kolektivu a rychlejšího kariérního růstu.Šišmová, A. Generation Z and its motivation to work in marketing agencies. Ba-chelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. The bachelor thesis deals with research on the expectations of Generation Z students of economic faculties from the labour market with an emphasis on working in a marketing agency. The research is carried out by means of an indicative analysis of Generation Z, then verified by means of a questionnaire survey and then supplemented by real offers from 4 unnamed marketing agencies. The results of the individual researches were compared to create a simple manual with recommendations for making Generation Z recruitment more effective. Based on the research, it was found that Generation Z prefers non-financial benefits over financial ones. Generation Z expects an adequate starting salary of at least CZK 30,000. Furthermore, Generation Z prefers career growth, holiday beyond the law, flexible working hours and other non-monetary benefits over pay increases. For Generation Z, good teamwork is more important then financial rewards. On the other hand, familiarity of the company and clients is not so important to Generation Z. Generation Z prefers to work in smaller marketing agencies because of the more family workteam and faster career growth.
Klíčová slova:
generace Z; generation Z; marketing agency; marketingová agentura; motivace; motivation; pracovní benefity; pracovní motivace; work benefits; work motivation