Název:
Slovní hodnocení a jeho využití v hudebně pedagogické praxi na 1. st. ZŠ
Překlad názvu:
Formative evaluation and its use in music pedagogical practice at the first stage of elementary school
Autoři:
Veithová, Vendula ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá slovním hodnocením v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část vymezuje pojem hodnocení žáků na prvním stupni ZŠ a různé typy hodnocení. Dále se zabývá hudební psychologií, hudebními schopnostmi a dovednostmi. Jedna kapitola je věnována analýze Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání z hlediska požadovaných výstupů v hudební výchově. Teoretická část je uzavřena vymezením slovního hodnocení a hodnocení v hudební výchově. Praktickou část práce tvoří dotazník zkoumající slovní hodnocení v hudební výchově na prvním stupni základních škol. Dotazník zjišťuje, jakou formou je slovní hodnocení prováděno a s jakou četností. Zda ho školy využívají k hodnocení v hudební výchově a jak jejich slovní hodnocení koresponduje s výstupy RVP ZV v hudební výchově. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pedagogika, hudební psychologie, hudební schopnosti a dovednosti, hodnocení žáka, slovní hodnocení, slovní hodnocení v hudební výchověThe diploma thesis deals with formative evaluation in music lessons at the first stage of elementary schools. The theoretical part defines the concept of evaluation of pupils at the first stage of elementary schools and various types of evaluation. Further deals with music psychology, musical abilities and skills. One chapter is devoted to the analysis of the Rámcový vzdělavací program základního vzděláván in terms of the required outcomes in music education. The theoretical part is concluded by the definition of formative evaluation and evaluation in music education. The practical part of the work consists of a questionnaire examining formative evaluation in music education at the first stage of elementary schools. The questionnaire finds out in what form the formative evaluation is performed and how often. Whether schools use it for evaluation in music education and how their formative evaluation corresponds to the outputs of the RVP ZV in music education. KEYWORDS music pedagogy, music psychology, music skills and abilities, assessment of student learning, formative evaluation, formative evaluation in music subject
Klíčová slova:
hodnocení žáka; hudební pedagogika; hudební psychologie; hudební schopnosti a dovednosti; slovní hodnocení; slovní hodnocení v hudební výchově; assessment of student learning; formative evaluation; formative evaluation in music subject; music pedagogy; music psychology; music skills and abilities