Název:
Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu
Překlad názvu:
Current trends in the long-term concept of sports training with a focus on youth categories on the example of a selected sport
Autoři:
Rulík, Adam ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Aktuální trendy v dlouhodobé koncepci sportovního tréninku se zaměřením na mládežnické kategorie na příkladu vybraného sportu Cíle: Zjistit, co považují experti na lední hokej za trendy v tréninku mládeže a co jsou podle nich významné oblasti tréninku. Zjistit, jak se poznatky expertů z praxe liší od teorie. Nalézt vnitřní vazby mezi jednotlivými oblastmi tréninku, které experti chápou jako významné. Metody: kvalitativní výzkum - kvalitativní rozhovor s experty (volná debata, řízené interview) Výsledky: Ve výzkumu byly použity dva typy rozhovoru, kterých se účastnilo 11 expertů. Rozhovor I. typu absolvovali tři experti. V tomto typu rozhovoru bylo nalezeno 15 významných oblastí tréninku, u kterých bylo zjištěno 12 vnitřních vazeb (z toho 2 oboustranné). Rozhovor II. typu přinesl pohled osmi expertů na problematiku významných oblastí. Například byl zjištěn optimální věk pro zahájení náročnějšího tréninku x =12,7 let nebo poměr specifické/nespecifické zátěže v tréninku mimo led (procenta) x =42/58. Také v tomto typu rozhovoru byly nalezeny vnitřní vazby, celkově 21. Z porovnání literatury a teorie vytvořené na základě rozhovoru II. typu vyplývá rozdíl v 1 oblasti. 5 oblastí v literatuře chybí a dalších pět je rozdílných v určité části. Klíčová slova: mladší školní věk, starší školní věk,...Title: Current trends in the long-term concept of sports training with a focus on youth categories on the example of a selected sport Objectives: Investigate what ice hockey experts consider to be trends in youth ice hockey training and what they find to be significant areas of training. Compare said experts' practical knowledge to theory. Find inner connections among individual areas of training which are considered important by experts. Methods: qualitative research - qualitative interviews with experts (open debate, guided interview) Results: The research was conducted in the form of two types of interviews with 11 experts taking part. Three experts underwent the interview of the type I. As a result of these interviews, 15 important areas of training were found, among which 12 inner connections were found (of which 2 were bidirectional). The interviews of type II brought insights of eight experts on the topic of important areas. For example, the optimal age x =12,7 for the commencement of higher intensity training was found, as well as the ratio x =42/58% for the specific/non- specific load during off ice training. Similarly, inner connections were found in this type of interview, 21 in total. The comparison of the literature and the theory built upon the type II interviews resulted in a...
Klíčová slova:
etapa seznámení se sportem; mladší školní věk; starší školní věk; základní etapa tréninku; basic stage of training; elementary school age; middle school age; stage of introduction to sport