Název:
Komparace přípravy asistenta pedagoga pro práci s dítětem se zdravotním postižením v ČR a VB
Překlad názvu:
Comparison between Czech Republic and Great Britain in preparation for a child with a disability
Autoři:
KOSTELECKÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Komparace přípravy asistenta pedagoga pro práci s dítětem se zdravotním postižením v České republice a Velké Británii je zaměřena na porovnání, jakým způsobem probíhá příprava asistentů pedagoga ve vybraných zemích, jakož i porovnání pozitiv a negativ této profese, to vše zejména skrze expertní posudek polostrukturovaného rozhovoru s asistenty pedagoga z České republiky a Velké Británie a komparaci právní úpravy těchto zemí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol, které porovnávají legislativní dokumenty týkající se inkluze, podpůrných opatření ve vzdělávání včetně podpůrného opatření v podobě asistenta pedagoga a jeho kvalifikace. Praktická část obsahuje zejména expertní posudek polostrukturovaného rozhovoru s asistenty pedagoga z České republiky a Velké Británie a výsledky analýzy. V praktické části se dále nachází porovnání legislativních dokumentů, školských zákonů a vyhlášek, které byly použity pro vypracování teoretické části, podané formou tabulek. Podle výsledků analýzy polostrukturovaných rozhovorů se příprava na výkon povolání v České republice a Velké Británii v mnohém podobá, nejvýznamnější rozdíl byl zaznamenám v délce povinné praxe v rámci kvalifikačního kurzu pro asistenty pedagoga.The bachelor's thesis entitled "Comparison of the preparation of teaching assistants for working with children with disabilities in the Czech Republic and Great Britain" focuses on comparing how teaching assistants are trained in selected countries using the analysis (of a semi-structured interview) with teaching assistants from both the Czech Republic and Great Britain. In parallel there is also a focus on comparing the strengths and weaknesses of this profession. The structure of the thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part consists of four chapters that compare legislative documents related to inclusion, support measures in education, support measures in the form of teaching assistant and their qualifications. The practical part contains an analysis (using a semi-structured interviews) of teaching assistants from the Czech Republic and Great Britain with the results of the analysis presented. The practical part also contains a comparison of legislative documents, decrees, and school laws, integral to develop the theoretical sections in the form of data/tables. According to the results of the analysis, preparation for the performance of a profession in the Czech Republic and Great Britain is similar in many ways; yet a significant difference was highlighted in the length of compulsory work placement within the qualification course for teaching assistants.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; inkluze; podpůrná opatření; speciální vzdělávací potřeby; inclusion; special educational needs; support measures; teaching assistant Citace: KOSTELECKÁ, Jana. Komparace přípravy asistenta pedagoga pro práci s dítětem se zdravotním postižením v ČR a VB. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/66233