Original title:
Návrh komunikační strategie pro Husitské muzeum v Táboře
Authors:
Žikovičová, Monika Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Náplní bakalářské práce je návrh komunikační strategie pro Husitské muzeum ve městě Tábor. V rámci literární rešerše jsou uvedeny názory jednotlivých autorů, vztahující se k řešené problematice, kdy převážná část byla věnována marketingové komunikaci. Vlastní práce se zabývá analýzou změn v komunikaci muzeí a galerií v České republice v době pandemie. Na základě provedených analýz, dotazníkového šetření a informací poskytnutých od vedoucí Husitského muzea byly aplikovány návrhy a doporučení pro Husitské muzeum v Táboře. Práce je rovněž doplněna o dodatečné náklady, které by vznikly při realizaci návrhů.The aim of the bachelor thesis is to develop a proposal for a communication strategy for the Hussite Museum in Tabor. The theoretical part contains the opinions of individual authors regarding addressed issues with the majority devoted to marketing communication. The thesis is analysing changes in the communication of museums and galleries in the Czech Republic during the pandemic. The proposals and recommendations for the Hussite museum in Tábor are based on the analyses, a questionnaire and information provided by a manager of the museum. The thesis is supplemented by the calculation of costs that occur with the implementation of the proposals.
Keywords:
communication mix; Husitské muzeum v Táboře; Hussite museum in Tábor; komunikační mix; marketing activities; marketing communication; marketingová komunikace; marketingové aktivity