Název:
Způsob vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu z pohledu žáků
Autoři:
Ondrašíková, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma „Způsob vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu z pohledu žáka“ měla cíl zjistit informace, jak žáci vnímají výhody a nevýhody praktického výcviku v učebnách praktického výcviku a v podmínkách reálné praxe. Dalším cílem bylo zjistit jaké obavy mají žáci z přechodu z učebny praktického výcviku do podmínek reálné praxe. Teoretická část vychází z odborné literatury, její analýzy, srovnání a syntézy. První část vychází z vymezení pojmu ošetřovatelství, jeho historie v českých zemích. Další část práce se zabývá vzděláváním zdravotnických pracovníků a formami vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na výuku ošetřovatelství, praktickou výuku a odbornou praxi. Dále se zjišťovalo v praktické části práce formou dotazníků, názor žáků a jejich připravenosti na nástup do zdravotnického zařízení po ukončení studia. Ze zjištěných informací bylo zpracováno doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor's thesis on the topic "Method of education of non-medical medical staff from the pupil's point of view" was aimed at information on how to perceive the advantages and disadvantages of practical training in a practical training classrooms and conditions of real practice. Another goal was to find out what difficulties students should have from the transition from a practical training classroom to the conditions of real practice at a time when students and their victims are from starting after graduation. The theoretical part is based on the literature, its analysis, comparison and synthesis. The first part is based on the definition of the concept of nursing, its history in the Czech lands. The next part of the work deals with the education of health professionals and forms of education. The practical part of the work is focused on teaching, practical training and professinal practice. Furthermore in the practical part of the work, to find out opinion of the students, and their readiness for entry into a medical facility after graduation from questionnaires. Recommendations for pedagogical practice were prepared from the obrained informations.
Klíčová slova:
education; medical staff; practical training; raktický výcvik; vzdělávání; zdravotníci