Název:
Pohádka jako inspirace k pohybovým činnostem
Překlad názvu:
Fairy tale as an inspiration for physical activities
Autoři:
VÁVROVSKÁ, Gabriela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na pohybové činnosti dětí předškolního věku, které jsou motivovány pohádkovými příběhy. Hlavním cílem bylo vytvořit zásobník pohybových činností a také poukázat na možnost propojení pohybových činností s pomocí pohádkových příběhů. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou předškolního věku. Vymezuje pohyb dítěte, jeho pohybové dovednosti a schopnosti, zaměřuje se na současné pojetí pohybového vzdělávání s ohledem na požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a význam pohádkových příběhů v životě dítěte. Praktickou část tvoří pohybové činnosti a pohybové hry vhodné pro skupinu předškolních dětí, ze kterých vznikl zásobník. Tyto aktivity jsou motivovány vždy jedním pohádkovým příběhem. Pilotní projekt je ověřený v praxi v mateřské škole. Pro vyhodnocení tohoto projektu je využita sebereflexe dětí a učitele po každém uskutečněném cvičení s dětmi.The bachelor tesis is focused on movement activities of preschool aged children who are motivated by fairytale's stories. The main goal was to create a set of movement activities and also to highlight the possible connection between movement activities and fairy tales. The thesis consists of two parts. The theory part deals with a brief description of prechool age. It defines child's movement, their movement skills and abilities. If focused on the actual understanding of physical education with regard to the requirements of the Framework prechool education programme. It i salso directed on the importance of fairy tales stories in the child's life. The practical part consists of motoric activities and movement games suitable for a group of preschool aged children, that were included in the set. These activities are related to a specific fairy tale. The pilot programme has been teste dat the nursery school setting. Self reflection on the children as well as the teacher after each acitivity has been used for the evaluation of the project.
Klíčová slova:
mateřská škola; pohyb; pohybové činnosti; pohádka; předškolní věk; Rámcový vzdělávací program předškolní vzdělávání.; zásobník; fairytale; Framework Educational Program for preschool education.; movement; nursery school; physical movement; preschool child Citace: VÁVROVSKÁ, Gabriela. Pohádka jako inspirace k pohybovým činnostem. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61362