Název:
Seznamování dětí v mateřské škole s hrou na zobcovou flétnu, možnosti a vliv na rozvoj hudebních schopností a dovedností
Překlad názvu:
Acquaintance of children in kindergarten with playing fipple flute, possibilities and influence on the development of musical abilities and skills.
Autoři:
POPELÍNSKÁ, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská prace se zameruje na možnosti propojování hudebních činností dětí předškolního věku při seznamování s hrou na flétnu a ověřování rozvoj hudebních schopností a dovedností. Teoreticka cast se věnuje soucasnemu pojeti hudebniho vzdelavani s ohledem na požadavky RVP PV, charakteristice vývojových zvláštností předškolního dítěte s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností, vymezení hudebních činností dětí předškolního věku, jejich rozdělení do jednotlivých kategorií, dále pak vymezuje zásady výuky hry na flétnu, její přednosti a rizika. V praktické části je vytvořený program seznamování s hrou na flétnu propojený s hudebními činnostmi. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů.This bachelor thesis focuses on the possibilities of connecting musical activities of preschool children while getting acquainted with playing the flute and verifying the development of musical abilities and skills. The theoretical part deals with the current concept of music education with regard to the requirements of the RVP PV, the characteristics of the developmental peculiarities of preschool children with regard to the development of musical abilities and skills, the definition of musical activities of preschool children, their division into categories. It also defines the principles of teaching the flute, its advantages and risks. In the practical part, a program of acquaintance with playing the flute is created and it is connected with musical activities. This program is proven in practice kindergarten. During the implementation of activities and detailed evaluations, methods of observation, interviews and analysis of educational materials are used.
Klíčová slova:
hudebni cinnosti; hudební schopnosti a dovednosti; predskolni vek; Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání; Zobcová flétna; Framework educational program for preschool education; musical abilities and skills; preschool age; Soprano fipple flute Citace: POPELÍNSKÁ, Michaela. Seznamování dětí v mateřské škole s hrou na zobcovou flétnu, možnosti a vliv na rozvoj hudebních schopností a dovedností. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61284