Název:
Současná problematika související s odkladem školní docházky z pohledu učitelů mateřských a základních škol
Překlad názvu:
The contemporary problematics related with postponement of school attendance from the perspective of kindergarden and primary school teachers
Autoři:
CEJPKOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma "Současná problematika související s odkladem školní docházky z pohledu učitelů mateřských a základních škol" zjišťuje aktuální problematiku související s odklady školní docházky, současné důvody a smysl školních odkladů z pohledu učitelů mateřských a základních škol. Mapuje spolupráci základních a mateřských škol při přechodu dětí na základní vzdělání. Dále se zaměřuje na spolupráci rodiny s mateřskou a základní školou. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, a to z části teoretické a části praktické. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku dítěte na přelomu předškolního a mladšího školního věku, vymezuje pojmy školní zralost, školní připravenost a jejich oblastí. V praktické části je realizované dotazníkové šetření metodou internetového dotazníku. Výzkumným souborem jsou učitelé základních a mateřských škol. Z odpovědí vyplývají názory učitelů na problematiku, důvody a smysl školních odkladů a s tím související školní připravenost a zralost dětí při přechodu na základní vzdělání. Dále obsahuje výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit, zda spolupráce rodiny, mateřské a základní školy, ovlivňuje přechod dítěte na základní školu.The name of this bachelor thesis is "Current issues related to the postponement of school attendance from the perspective of kindergarten and primary school teachers." It identifies current issues related to the postponement of school attendance, current reasons and the meaning of postponement from the perspective of kindergarten and primary school teachers. It deals with how primary and kindergartens cooperate in the transition of children to basic education. It also focuses on the cooperation of the family with the kindergarten. This bachelor thesis consists of theoretical part and practical part. The theoretical part is focused on the characteristics of the child at the turn of preschool and early school age, defines the concepts of school maturity, school readiness and their areas. In the practical part, a questionnaire survey is carried out using the method of an Internet questionnaire. The research group consists of primary and nursery school teachers. The answers result in teachers' opinions on the issues, reasons and meaning of school postponements and the related school readiness and maturity of children in the transition to basic education. It also contains the results of a questionnaire survey, the aim of which was to find out whether the cooperation between the family, kindergarten and primary school influences the child's transition to primary school.
Klíčová slova:
dítě; mateřská škola; mladší školní věk; odklad školní docházky; předškolní věk; základní škola; školní zralost; školní připravenost; child; kindergarten; postponement of school attendance; preschool age; primary schools; school maturity; school readiness; younger school age Citace: CEJPKOVÁ, Lenka. Současná problematika související s odkladem školní docházky z pohledu učitelů mateřských a základních škol. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61101