Original title:
Kritická místa ve výuce anglického jazyka z pedagogicko-psychologického pohledu
Translated title:
Critical fields of English language teaching from pedagogical-psychology point of view
Authors:
MAREŠOVÁ, Pavla Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na kritická místa ve výuce anglického jazyka z pedagogicko-psychologického pohledu a v prostředí jazykových škol. Tato práce si klade za cíl blíže se seznámit s tématem kritických míst a specifikovat tuto problematiku, popsat jednotlivé dílčí aspekty výuky, jež mohou vést ke vzniku kritického místa, mapovat kritická místa, s nimiž se autorka setkala po dobu své praxe, a s níž se studenti a žáci mohou střetnout také (nejen) v jazykových školách. Praktická část obsahuje hloubkovou sondu do problematiky kritických míst skrze subjektivní deskriptivní analýzu kritických míst vycházející ze zkušeností z praxe autorky práce. Dále případové studie nabízející pohled na zpracování a osvojování vybraného kritického místa z pohledu studentů.The diploma thesis is focused on critical points in the teaching of English from a pedagogical-psychological point of view and in the environment of language schools. This work aims to get acquainted with the topic of critical points and specify this issue, describe the various aspects of teaching that can lead to a critical point, map the critical points that the author has encountered during her practice, and with which students and pupils can also meet (not only) in language schools. The practical part contains a depth analysis of the issue of critical points through a subjective description of critical points based on the experience of the author's practice. Furthermore, case studies offer a view of the processing and acquisition of selected critical points from the perspective of students.
Keywords:
critical points in English language teaching from a pedagogical-psychological point of view.; forms and methods; functional literacy; Keywords: English language teaching; language literacy; strategies and styles of foreign language learning; teaching factors; formy a metody; funkční gramotnost; jazyková gramotnost; Klíčová slova: výuka anglického jazyka; kritická místa výuky anglického jazyka z pedagogicko-psychologického pohledu.; strategie a styly učení cizích jazyků; činitelé výuky Citation: MAREŠOVÁ, Pavla. Kritická místa ve výuce anglického jazyka z pedagogicko-psychologického pohledu. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/60732