Original title:
Cena jako nástroj marketingového mixu
Translated title:
Price as instrument of marketing mix
Authors:
NAGYOVÁ, Nela Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá marketingovým mixem firmy a stanovením ceny pro malý podnik živnostnice Marie Nagyové, která poskytuje kadeřnické služby v obci Malonty. Cílem je stanovit ceny kadeřnických služeb s využitím vhodných metod. Jednou z použitých metod je stanovení ceny podle vnímání zákazníků. Pro zjištění vnímání zákazníků je využito dotazníkového šetření. Výsledky dotazníkového šetření se staly výchozím bodem pro konečné stanovení ceny.This thesis deals with the marketing mix of a firm and its price setting for a small firm the tradewoman Marie Nagyová who provides hairdressing services in the town of Malonty. The aim is to set the prices of hairdressing services, using appropriate methods. One of the used methods is the setting of prices according to customers' perceptions. To detect the perception of customers is used a questionnaire survey. The results of the questionnaire survey has become the starting point for the determination of the final price.
Keywords:
marketing; marketing mix; price; cena; marketing; marketingový mix Citation: NAGYOVÁ, Nela. Cena jako nástroj marketingového mixu. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14083