Název:
Vybrané formy prodeje biopotravin - obchodní řetězce
Překlad názvu:
CHOSEN SALE'S FROMS OF BIOPRODUST - RETAIL CHAINS
Autoři:
MEDEK, Josef Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem bakalářské práce je analýza prodeje biopotravin v rámci vybraných obchodních řetězců. A to je konkrétně vymezení strategie prodeje, sortimentní skladby, podmínek a kultury prodeje biopotravin. Práce je součástí výzkumného záměru Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity MSM 0652104020. V první části této práce jsou shrnuty teoretické informace o ekologickém zemědělství a trhu s biopotravin. Praktická část se opírá o dotazníkové šetření a analýzu nabídkových listů. Dotazníky byly rozeslány vedením obchodních řetězců, které operují v rámci Jihočeského kraje a do své nabídky zahrnují biopotraviny. Z nabídkových listů byly analyzovány jednotlivé bio komodity a na jejich základě určeny obchodní řetězce tzv. {\clqq}dobré praxe``. Nejlepší nabídku biopotravin vykazují řetězce Interspar a Terno. Obchodní řetězce prozatím nemají významný zájem odebírat bioprodukty z Jižních Čech. Důvodem je skutečnost, že pracují v celorepublikovém záběru. Všechny oslovené obchodní řetězce očekávají mírnou dynamiku rozvoje trhu s biopotravinami. V závěru práce jsou stanoveny silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení prodeje biopotravin v obchodních řetězcích (SWOT analýza). The principle aim of the bachelor thesis is to analyze sale of organic food within selected retail chains. Specifically, it is determination of the sale strategy, assortment structure, conditions and culture of the organic food sale. The thesis comprises a part of the MSM 0652104020 research project of the College of Economic fo the South Bohemian University. The first part of this thesis summarizes theoretical information on ecological agriculture and organic food market. The practical part is based on questionnaire enquiry and analysis of offering lists. Questionnaires were sent to the management of retail chains operating in the area of the South Bohemian Region and including organic food in their offer. Single organic foodstuffs from the offering lists were analyzed and retail chains with so-called ``good practice{\crqq} were identified on their basis. The best offer of organic food is presented by the Interspar and Terno chains. For the present, retail chains are not significantly interesed in purchasing of organic products originating from the South Bohemia. The reason for this is that they operate within a nationwide scope. All retail chains addressed expect a slightly dynamic development of the organic food market. In the conclusion of the thesis, strengths and weaknesses, opportunities and threats of sale of organic food in retail chains are identified (SWOT Analysis).
Klíčová slova:
Biopotraviny; dotazník; nabídkový list; obchodní řetězce; SWOT analýza.; offering list; Organic food; questionnaire; retail chains; SWOT Analysis. Citace: MEDEK, Josef. Vybrané formy prodeje biopotravin - obchodní řetězce. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/8343