Název:
Vztah Jaira Bolsonara a tradičních médií
Překlad názvu:
Relation between Jair Bolsonaro and tradicional media
Autoři:
Jinochová, Tereza ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Vztah Jaira Bolsonara a tradičních médií se zabývá zkoumáním a popisem vývoje mediálního systému v Brazílii. Tradiční masová média v Brazílii byla během historie považována za hegemonistická, tento náhled se ale s nástupem prezidenta Bolsonara k moci proměňuje. Práce se zabývá vlastnickou strukturou tradičních médií, vlivem evangelikálních církví na politickou i mediální scénu v Brazílii a věnuje se i krátkém úvodu do historického kontextu fungování tradičních médií v zemi. Zaměřuje se především na dva největší celostátní deníky, O Globo a Folha de São Paulo, které mají v zemi nejvyšší dosah. Oba tyto deníky patří tradičním mediálním společnostem, které na brazilském mediálním trhu figurují již od počátku 20. století. Pomocí diskurzivní analýzy článků deníků O Globo a Folha de São Paulo a twitterových příspěvků Jaira Bolsonara se práce snaží popsat vývoj vztahu médií a prezidenta od jeho kandidatury po současnost.The diploma thesis Relation between Jair Bolsonaro and traditional media deals with examining and describing the development of Brazilian media system. Traditional mass media in Brazil used to be during the history considered hegemonic, however this approach to the media is changing since the entry of Jair Bolsonaro to presidency. This thesis deals with the description of traditional media owner structure, influence of evangelical churches on political and media scene and concerns also with a short introduction into historical context of operation of traditional media in the country. The main concern of this thesis are two biggest Brazilian journals, O Globo a Folha de São Paulo, which have the biggest reach in the country. Both these journals belong to traditional media companies, that have been on the Brazilian media market since the beginning of the 20th century. With the help of discourse analysis of articles from both journals and tweets of Jair Bolsonaro this thesis aims to describe the development of the relation between media and president since his candidature up to the present.
Klíčová slova:
Brazílie; diskurz; Folha de. São Paulo; Globo; hegemonie; Jair Bolsonaro; tradiční média; Brazil; discourse; Folha de. São Paulo; Globo; hegemony; Jair Bolsonaro; traditional media