Original title:
Veřejné mínění o vzdělávání – Sekundární analýza
Translated title:
Public Opinion on Education – Secondary Analysis
Authors:
Tabery, Paulína ; Hanzlová, Radka ; Spurný, Martin Document type: Research reports
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná závěrečná zpráva je první ze sedmi výzkumných zpráv vytvořených v rámci projektu Veřejnost(i), vzdělávání a vzdělávací politika: hodnoty, postoje, argumentace\na zkušenosti (zkrácený název Veřejné mínění o vzdělávání). Projekt si klade za cíl zmapovat názory různých veřejností (aktérů) na opatření vzdělávací politiky, přičemž předpokládá, že tyto názory jsou propojeny s širšími postoji ke vzdělávání a hodnotami, které ve vztahu ke vzdělávání aktéři zastávají. V předložené zprávě jsou nejdříve představeny její cíle, následuje přehled výzkumů v oblasti vzdělávání, které se týkají názorů veřejnosti (důležitých aktérů) na vzdělávání a vzdělávací politiku, a to zejména těch, které jsou prováděny pravidelně, u nichž lze případně získat primární datové soubory k další analýze. Poté následuje představení a sumarizace podstatných věcných zjištění z šetření. Kromě základních zjištění, která již byla uvedena i v původních závěrečných zprávách, jsou představeny také další analýzy, které mají za cíl především hlouběji testovat použité otázky z hlediska měření jednotlivých teoretických konceptů. Součástí zprávy jsou dvě přílohy: seznam proměnných a tabulková příloha. Seznam proměnných slouží jako praktická příručka pro ty, kteří chtějí s daty dále pracovat, vytvářet dotazovací nástroje, případně zadávat nebo realizovat výzkumy. Tabulková příloha podává ucelenou informaci o tříděních druhého stupně podle základních sociodemografických proměnných a poskytuje tak přehled o rozložení odpovědí v jednotlivých podskupinách, které nebylo účelné podrobně popisovat v textu závěrečné zprávy.\n\nThis final report is the first of seven research reports produced within the project Public(s), education and education policy: values, attitudes, reasoning, and experience (short title Public opinion on education). The project aims to map the views of different publics (actors) on education policy measures, assuming that these views are linked to broader attitudes towards education and the values held by actors in relation to education. The present report first introduces its objectives, followed by a review of research in the field of education that relates to the views of the public (important actors) on education and education policy, particularly those that are conducted on a regular basis, for which primary datasets can potentially be obtained for further analysis. This is followed by a presentation and summary of the substantive findings of the survey. In addition to the basic findings, which have already been presented in the original final reports, further analyses are also presented, primarily aimed at testing the questions used in more depth in terms of measuring particular theoretical concepts. The report includes two appendices: a list of variables and a tabular appendix. The list of variables serves as a practical guide for those who want to work further with the data, create questioning instruments, or commission or implement research. The tabular annex provides comprehensive information on the second-level classifications according to the basic socio-demographic variables and thus gives an overview of the distribution of responses in each subgroup, which it was not practical to describe in detail in the text of the final report.\n
Keywords:
education; public opinion; secondary analysis Project no.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016402 Funding provider: Evropská unie, Evropský sociální fond