Název:
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
Překlad názvu:
Chosen problems of the consumer protection
Autoři:
BENEŠOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V této práci se můžete seznámit s kořeny vývoje práva na ochranu spotřebitele. Část je věnována právním předpisům v oblasti ochrany spotřebitele a nejčastějším smlouvám, se kterými se spotřebitel setkává. Dále se můžete seznámit s orgány státní správy a občanskými spotřebitelskými organizacemi, které se ochranou spotřebitele zabývají. Největší část práce je věnována reklamacím, kde je popsán vznik nároku na reklamaci přes její odmítnutí až k soudnímu řešení. V práci se také můžete dočíst o možnostech, jak reklamaci předejít. V praktické části jsem prováděla dotazníkové šetření, kde jsem se věnovala znalosti práva při vyřizování reklamací, spokojenosti spotřebitelů s reklamacemi a v neposlední řadě mě zajímalo, zda lidé vědí, kam se mohou obrátit při problémech s uplatněním jejich právního nároku. Jako druhý zdroj informací jsem si zvolila Spotřebitelské informační centrum SOS v Plzni, kde mi bylo zodpovězeno několik otázek, které mě zajímaly. Výsledky šetření jsem graficky znázornila a rozebrala. Z výsledků jsem vyvodila závěry a následně navrhla opatření na zlepšení situace. All of us are consumers. Consumer protection problems are therefore up-to-date subject. I engaged in collecting theoretic information in my thesis. I described legal regulations, public administration authorities and public consumer associations which are connected with my subject. I was consequently interested in sales returns which are crucial part of consumer{\crq}s lives. I analysed each part of this topic including claims for sales returns, rejection and judicial proceedings. I tried to verify my suppositions by theoretic questionnaire and discussion with Mr. Jan Peter. Research via questionnaire was implemented in northern part of Pilsen district with involvement of 50 respondents. I conducted the research personally. According to the results of the questionnaire, I concluded that majority of respondents does not know their rights. There are only 30 per cent of them who know these rights. Majority of respondents were satisfied with sales returns proceedings. Respondents usually ask public consumer associations or their acquaintances for help with sales return problems. Experienced people are able to help themselves. I brought some proposals, for improving the situation, in which I focused on deepening consumer{\crq}s knowledge of their rights at the end of my thesis.
Klíčová slova:
ochrana spotřebitele; reklamace; spotřebitel; consumer; consumer protection; reclamation Citace: BENEŠOVÁ, Lenka. Vybrané problémy ochrany spotřebitele. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/14920