Original title:
Analýza konkurence a potřeb zákazníků vybraného malého podniku
Translated title:
Competition and customer's needs analysis in relation to the small company
Authors:
PETRLE, Milan Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Malé a střední podnikání má vliv hlavně na zaměstnanost a konkurenční prostředí. Malí a střední podnikatelé se v nynější době nacházejí ve svízelné situaci. Po celém světě se rozvíjí trend globalizace. Tento trend se v posledních letech vyskytl i u nás a velmi se podepsal na tom, že mnoho podnikatelů muselo zanechat podnikání z důvodů nízkých příjmů nebo nedostačujícího zisku. Práce analyzuje konkurenci, která se nachází v daném okrese a která poslouží majiteli společnosti Nový Byt Zbyňku Zlesákovi pro jeho osobní potřebu. Dále se zabývá potřebami stávajících i budoucích zákazníků. Z analýzy konkurence a potřeb zákazníků jsou získány informace, které firma využije ke zvýšení své konkurenceschopnosti, zjistí svoje silné a slabé stránky, které přispějí k upevnění pozice na trhu. Výsledky šetření poskytnou firmě Nový Byt také potřebné informace o největších konkurentech v dané oblasti, o jejich silných a slabých stránkách, výhodách i nevýhodách. Odhalena jsou i určitá nebezpečí. Jako největší z nich se jeví nadnárodní společnost JYSK, která se chystá vstoupit na tamější trh s nábytkem a bytovými doplňky. Jako největšího současného konkurenta považuje firma Nový Byt Nábytek u Kozů, který se sice nenachází ve Žďáře nad Sázavou, ale v Novém Městě na Moravě. Zde si firma za dobu svého působení vybudovala silné postavení na trhu a v podstatě převzala zákazníky v dané oblasti i firmě Nový Byt. Zákazníci již nejezdí nakupovat nábytek do Žďáru nad Sázavou, ale nakupují nábytek i ostatní doplňky v dané firmě. Nábytek u Kozů se totiž orientuje na podobný sortiment zboží a doplňků, dodává zboží od podobných dodavatelů, jak zahraničních tak domácích a nabízí stejné služby jako prodejna nábytku Nový Byt. Cenová úroveň je opět na podobné úrovni, v několika případech dokonce na nižší úrovni, jako například doprava zboží. Firma má svojí vlastní autodopravu, díky níž může poskytnout tuto službu levněji než ostatní konkurence. Majitel těží ze svých předešlých zkušeností v daném oboru, kde pracoval mnoho let jako obchodní zástupce firmy Pohoda, prodávající především sedací soupravy a čalouněné postele. Účelem dotazníkového průzkumu bylo zjistit, na jaký segment zákazníků by se měl Zbyněk Zlesák zaměřit. Podle zpracovaných odpovědí respondentů se bude jednat o osoby v produktivním věku (20-59 let). Mnoho respondentů však nemá vůbec žádné nebo jen malé zkušenosti s nakupováním zboží popř. nábytku přes internet. Toto zjištění bylo překvapivé a otvírá se zde velký potenciál, který by mohl Zbyněk Zlesák v budoucnosti využít při založení internetového obchodu s prodejem nábytku. The significancy of small and medium enterprise is really important. Small and medium enterprise creates working stations and competitive enviroment. In these days are these enterprise in impasse situation. The tendency of globalization destroys small and medium enterpriseurs, because they cannot create good earnings and sufficient profit. The purpose of this diploma paper was analysis of competition which is situated in local region and which stand to enterpriseur of company Nový Byt in good stead. Nový Byt has a big tradition in local market and the owner offers good services and quality furniture. Feature of this diploma paper was analysis of local and potencional competion and consumer analysis. The biggest competition for the company Nový Byt is definetely Nábytek u Kozů. This company is not situated in Žďár on Sázava, but in Nové Město on Morava. The owner is prepared to establish another store in Žďár on Sázava in future. The company started in 2005 and made a big progress in selling furniture. Nábytek u Kozů sells the same kinds of furniture and accessories like Nový Byt. Prices of that furniture are on the same level and the company offers better and cheaper services. The owner is well-educated in selling furniture, because he worked like a business assistant of furniture company calls Pohoda. Another rival companies are A JE TO and Bexim. These companies are situated in same department store in Žďár on Sázava. A JE TO tries to sell a good-price furniture and offers many services. Bexim sells furniture only from czech suppliers and relies on quality products. The purpose of questionnaire searching is founding segment of customers, which will be usefull for company Nový Byt. It should be persons from 20 ? 59 years old. The most of these respondents were satisfied with the price and quality of furniture. Many of these respondents have no experience with buying products by the internet. This finding was very suprising and it gives the owner big potencial to the future of selling furniture by the internet.
Keywords:
analyze of customers and competition; enterpriseur; globalization; internet.; market; respondents; Small and medium enterprise; analýza konkurence a zákazníků; globalizace; internet; Malé a střední podnikání; podnikatel; respondeti; trh Citation: PETRLE, Milan. Analýza konkurence a potřeb zákazníků vybraného malého podniku. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14736