Original title:
Jednoduchý herní engine
Translated title:
Simple Game Engine
Authors:
Štefáček, Michal ; Vlnas, Michal (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Použití herního enginu značně urychluje proces vývoje her. Za posledních několik desetiletí vzniklo množství zdarma použitelných herních enginů, z nichž některé mají volně dostupný zdrojový kód. Cílem této práce je pochopení procesu vývoje takovéhoto softwaru. Pro zúžení rozsahu se projekt primárně zaměřuje na vývoj 2D her.
The usage of game engine greatly accelerates the process of game development. Many free-to-use game engines have emerged in the last few decades, some of them being open-source. The main goal of this thesis is to understand the process of developing such software. Because of its immense scope, the project is primarily oriented towards the creation of 2D games.
Keywords:
2D rendering; herní engine; Java; JNI; LWJGL; OpenGL; 2D rendering; game engine; Java; JNI; LWJGL; OpenGL
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/207438