Název:
Třídnické hodiny jako součást školní strategie podporující pohodu a pocit bezpečí žáků na základní škole.
Překlad názvu:
Form lessons as a part of school strategies supporting contentment and safety feeling in primary school pupils.
Autoři:
Hypšová, Nikola ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na významnost správně vedených třídnických hodin, z hlediska jejich vlivu na budování dobrých vztahů ve třídě a vytvoření příjemného prostředí na základní škole. Věnuje se jejich funkci, důležitosti a přínosu pro jednotlivce, potažmo pro celý kolektiv, včetně třídního učitele. Obsah této práce se také například zabývá správným sestavením třídnických pravidel, která přispívají k vytvoření důvěrné a pohodové atmosféry ve třídním kolektivu, v němž se žáci nebojí promluvit a spolupracovat. Dále práce objasňuje, proč a jakým způsobem by měly být třídnické hodiny uskutečňovány a jaká témata jsou vhodná zařazovat do jejich tematických plánů. Hlavním cílem práce je zjistit, zda třídnické hodiny přispívají k vytvoření bezpečného a pohodového prostředí na Základní škole Zdice u Berouna. K ověření tohoto cíle využiji kvalitativní metody, a to strukturované pozorování žákovských kolektivů při třídnických hodinách a strukturované rozhovory. Obě kvalitativní metody proběhnout na půdě ZŠ Zdice. Rozhovory povedu s učiteli, kteří konají pravidelné třídnické hodiny a s vybranými žáky, s nimiž jejich učitelé tyto hodiny praktikují. Pro učitele i pro žáky jsou vytvořeny dvě odlišné sady otázek. V závěru práce vytvořím návrhy třídnických hodin, jejichž témata budou vycházet ze zjištěných...The diploma thesis is focused on the importance of properly managed classroom classes, in terms of their impact on building good relationships in the classroom and creating a pleasant environment in primary school. It deals with their function, importance and benefit for individuals, and therefore for the whole team, including the class teacher. The content of this work also deals, for example, with the correct compilation of class rules, which contribute to the creation of a confidential and relaxed atmosphere in the class team, in which students are not afraid to speak and cooperate. Furthermore, the work clarifies why and how class classes should be held and what topics are appropriate to include in their thematic plans. The main goal of the thesis is to find out whether the classroom classes contribute to the creation of a safe and relaxed environment at the Elementary School Zdice u Berouna. To verify this goal, I will use qualitative methods, namely structured observation of students' groups during class classes and structured interviews. Both qualitative methods take place on the grounds of Zdice Elementary School. They will conduct interviews with teachers who hold regular classroom classes and with selected pupils with whom their teachers practice these classes. Two different sets of...
Klíčová slova:
bezpečí; empatie; klima; kolektiv; podpora; pohoda; třída; třídnické aktivity; Třídnické hodiny,škola; třídní učitel; vztahy; zdraví; žáci; a form teacher; cententment; classroom; collective; empathy; form teacher lessons; friendship; health; problems; pupils; relations; safety; School; suppurtancy