Název:
Výuka matematiky online ve vybraném ročníku nižšího stupně víceletého gymnázia
Překlad názvu:
Teaching mathematics online at in a selected year of the second stage
Autoři:
Flejberková, Dorota ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje zavedením rovnic na osmiletém gymnáziu v rámci online výuky. Diplomová práce je zaměřená na akční výzkum v kontextu online výuky v primě osmiletého gymnázia. Jde o sérii vyučovacích hodin zaměřených na rovnice, které jsem odučila na Gymnáziu OPENGATE. Cílem práce je sledovat vlastní posun v didaktické oblasti. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí teoretické a praktické. Teoretická část je členěna do pěti kapitol: Vymezení klíčových pojmů, Opětovné uzavírání a otevírání škol v ČR a porovnání s jinými zeměmi Evropské unie, Specifika ovlivňující podobu online výuky, Teorie lineárních rovnic, Analýza učebnic. Praktická část na ni navazuje a staví na analýzách a priori o průběžnou reflexi. Praktická část tvorbou scénářů navazuje na teoretickou část. Popis realizace scénářů je doprovázen průběžnou reflexí a posteriori reflexí. Závěr prezentuje klíčová místa reflexe. Analýza a reflexe hodiny jsou dány do souvislosti s analýzou učiva o rovnicích prezentovaného ve vybrané řadě učebnic jak na prvním, tak druhém stupni základní školy. Praktická část se realizovala na nižším stupni osmiletého gymnázia, a to přesně v primě, tedy 6. ročníku ZŠ. V práci jsou shrnuty jednotlivé zprávy ČŠI, které v období pandemie vydala, kde byly zkoumány dopady pandemie jak ze strany učitelů, žáků i...This diploma thesis deals with the introduction of equations in an eight-year Grammar school during distance learning. This thesis focuses on action research in the context of distance learning in the first year of the eight-year Grammar school. It consists of a series of lessons focusing on equations that I have taught at OPENGATE Grammar School. This thesis aims to monitor my progress in the field of didactics. The thesis is divided into two main parts - theoretical and practical. The theoretical part itself is further divided into five chapters: Definition of key terms, Closing and re-opening of schools in the Czech Republic with a comparison with other countries of the European Union, Specifics of online teaching, theory of linear equations, analysis of textbooks. The practical part builds a priori on analyses of a continuous reflection. The practical part expands on the theoretical by the creation of scenarios. The description of scenarios is accompanied by a continual reflection and a posteriori reflection. The conclusion presents the key points of the reflection. The analysis and the reflection are put into the context of the linear equation curriculum analysis presented in a selected series of textbooks both at the primary and lower secondary school levels. The practical part was realized...
Klíčová slova:
Online výuka; osmileté gymnázium; rovnice;; školní matematika; equation;; grammar school; online teaching; school mathematics