Original title:
Pády pacientů hospitalizovaných ve Fakultní Nemocnici v Motole - řízení změny
Translated title:
Falls of Patients Hospitalized in the Univerzity Hospital of Motol - Change Management
Authors:
Hovorková, Jitka ; Vrzáček, Petr (advisor) ; Nováková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci jsem se zam ila na zm nu v hlášení a dokumentaci mimo ádné události "Pád hospitalizovaného pacienta" ve Fakultní nemocnici v Motole. Téma se týká nejen problematiky ízení zm ny, ale také kvality ve zdravotnictví a akreditace zdravotnického za ízení, v jejímž kontextu zm na probíhala. Proto jsem tyto t i oblasti zpracovala v teoretické ásti práce. V ásti empirické jsem se zabývala samotnou zm nou, jejím plánováním, implementací, problémy vzniklými v procesu zm ny a jejich ešením. Použila jsem data a statistiky, které jsem zpracovávala v pr b hu celé zm ny. V rámci zp tné vazby jsem provedla dotazníkové šet ení mezi vrchními sestrami, jehož výstupem byl popis, jak zm nu p íslušnice st edního managementu vnímají.V záv ru jsem zhodnotila pr b h zm ny a zpracovala doporu ení pro její další úsp šné pokra ování. Celou práci dopl uje seznam literatury, referující o výše zmín né problematice. Za prvo adý ú el práce považuji možnost využití manažery ve zdravotnictví v rámci zm n probíhajících v jejich organizaci. Klí ová slova Kvalita, akreditace, zm na, dokumentace, mimo ádná událost, pád, komunikace, pacient, zdravotník, sestra, léka , pé e, bezpe í.In my thesis I focused on a change in reporting and documentating of emergency incidents - "Falls of patients hospitalized in University Hospital of Motol". This topic contains not only the questions of change management, but also issues of quality in health service and accreditation of medical facility. And these are the areas, which I covered up in the theoretical part of this thesis. In the empirical part I dealt with the change itself - planning, implementation, problems, which may occur during time and possible solutions. I used data and statistics, which I had been working on during the entire change. As a sort of feedback I used a questionnaire examination within all the nurses. Output of this questionnaire was a detailed description of how middle-management members feel about this change. In conclusion I evaluated the entire process of change and I compiled a recommendation for future successful follow-up. This thesis is completed with a list of expert literature concerned in prenominat problematics. Primary aim of this thesis is the opportunity for managers working in health service to use this hereto mentioned ideas in their own change management problems. Keywords Quality, accreditation, reingeneering, documentation, incident, fall, communications, patient, medic, nurse, doctor,...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/29692