Original title:
Asistent pedagoga na ZŠ u dětí se specifickými poruchami učení
Translated title:
Assistant of teacher at an elementary school for children with specific learning disabilities
Authors:
Peková, Aneta ; Cintlová, Jitka (advisor) ; Nováková, Ivana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část práce se dělí na tři kapitoly, ve kterých jsou popsány specifické poruchy učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poslední část se zabývá činností asistenta pedagoga. Druhá část je prakticky zaměřena a jejím hlavním je zjistit, zda je pro žáky třetí třídy základní školy, přínosná práce asistenta pedagoga a zda se jeho práce projeví na kvalitě školní práce žáků a jejich výsledcích. Cíl práce byl zjišťován dlouhodobým strukturovaným pozorováním, které bylo zpracováno jako případová studie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)The thesis is divided into two parts. The first, theoretical part is divided into three chapters, which describe specific learning disabilities, education of pupils with specific learning disabilities and last part deals with the teaching assistant. The second part is practically oriented and the main one is to determine whether pupils third grade elementary school teacher's assistant fruitful work and whether his work reflected on the quality of pupils' school work and their results. This objective has been detecteda long- term structured observation which has been rocessed rocessed as a case study. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Keywords:
assistant teacher; case studies; dysgraphia; dyslexia; dysortography; Education; education law; general educational plan for basic education; individual education plan; specific learning disabilities; students; asistent pedagoga; dysgrafie; dyslexie; dysortografie; individuální vzdělávací plán; případová studie; rámcový vzdělávací plán pro základní vzdělávání; specifické poruchy učení; vzdělávání; školský zákon; žáci
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/75503