Original title:
Analýza možností efektivního rozvoje vztahů s novináři ve společnosti adidas ČR, s.r.o.
Translated title:
Analysis of opportunities of efective development of Media Relations in a company of adidas CR
Authors:
Mikulová, Eva ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Šatková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá hodnocením dvou zvažovaných projektů, jejichž realizace by měla vést ke zlepšení spolupráce společnosti adidas s novináři. Těmito projekty jsou showroom určený pro novináře a nové internetové stránky. Jedním z hlavních cílů diplomové práce je analýza a vyhodnocení těchto projektů s využitím metod manažerského rozhodování. Dále je snahou nalézt další možnosti, jak spolupráci s novináři vylepšit a tím dosáhnout vyšší pozitivní publicity pro společnost.The thesis is focused on valuing of two projects that should improve cooperation between a company of adidas and journalists. The first project is a showroom opened for journalists, the second one are new web pages. The main goal of this thesis is to make an analysis of the projects using methods of decision making management. Second, also very important goal is to find other possibilities how to improve cooperation with journalists and reach higher positive publicity.
Keywords:
decision problem; Media Relations; personal questioning; Public Relations; publicity; SWOT analysis; Media Relations; osobní dotazování; Public Relations; publicita; rozhodovací problém; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8936