Original title:
Doporučování zboží ve webových obchodech
Translated title:
Doporučování zboží ve webových obchodech
Authors:
Helmich, Jiří ; Sýkora, Ondřej (advisor) ; Kukačka, Marek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Electronic shopping recommendation systems are an integral part of most on-line stores. Nowadays, these systems are usually driven by Market Basket Analysis algorithms and by finding relations within the range of goods offered by the shop. However, for a recommendation system an action-based approach might be a viable alternative. The student will review existing approaches to recommendation based on reinforcement learning algorithms, and implement a prototype of a recommender system for a web store based on the results of the research.Doporučování zboží při nákupu je základní funkcí většiny webových obchodů. V současnosti jsou systémy pro doporučování zboží postaveny na analýze nákupního košíku a sledování vazeb mezi nabízeymi produkty. Použitelnoi alternativou však může být systém založený na sledování akcí zákazníků. Studenst analyzuje používáné přístup k doporučování zboží založené na algoritmu zpětnovazebného učení na základě výzkumu implementuje pototyp systému pro doporučování zboží ve webovském obchodě.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/37905