Original title:
Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
Translated title:
On the Minimization of Specific Learning Problems in Elementary School Students
Authors:
BAŤKOVÁ, Anna Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy. This study addresses the problems of specific learning disorders in elementary school children. It attempts to elucidate individual types of disorders and their most common symptoms in children. Furthermore, the work describes well known theories of the causes of specific learning disorders, their diagnostics, and primary ways leading towards minimization and correction of disorders. The whole study is divided into four chapters. Individual chapters are based on the best known knowledge in the area of specific learning disorders. The first chapter explores the causes of disorders, i.e. the theories attempting to explain specific learning disorders from the viewpoints of genetics, brain disorders, faulty information processing, light mental dysfunctions and last but not least {--} the environmental effects. The next chapter classifies and explains individual diagnostic procedures and tests needed before establishing child{\crq}s diagnosis. The third chapter addresses individual specific learning disorders. It describes their definitions and main symptoms The last chapter is devoted to disorders minimization. There we introduce Individual Educational Plan as well as the exercises appropriate to individual disorders.
Keywords:
children; diagnostics; dysgrafia; dyskalkulia; dyslexia; Individual educational plan; minimization; Specific Learning Problems; teaching; theories of the causes; diagnostika; dysgrafie; dyskalkulie; dyslexie; dysortografie; dyspraxie; děti; individuální vzdělávací plán; minimalizace; specifické poruchy učení; teorie příčin; učení Citation: BAŤKOVÁ, Anna. Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/10781