Original title:
Real-time strategy hra s umělou inteligencí
Translated title:
Real-time strategy game with artificial intelligence
Authors:
Fanta, Petr ; Balyo, Tomáš (advisor) ; Dvořák, Filip (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vytvořením real-time strategické hry ve 3D prostředí s umělou inteligencí. Práce obsahuje teoretický rozbor bojových real-time strategických her, způsoby implementace umělé inteligence v takovýchto hrách a poznatky potřebné k implementaci 3D prostředí. Součástí práce je i implementace jednoduché real-time strategické hry s umělou inteligencí.The aim of this thesis is to create a real-time strategy game with artificial intelligence in 3D environment. The thesis includes theoretical analysis of combat real-time strategy games, methods for implementing artificial intelligence in this kind of games, and the basic knowledge of 3D environment implementation. A simple 3D real-time strategy game with artificial intelligence has been implemented as a part of this this thesis.
Keywords:
3D computer graphics; artificial intelligence; real-time strategy game; 3D grafika; real-time strategická hra; umělá inteligence
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/40625