Název:
Reklama z etického pohledu
Překlad názvu:
Ethical Perspectives on Advertising
Autoři:
SOJKOVÁ, Eva Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá reklamou z etického pohledu. Informuje o etické regulaci reklamy v České republice a zároveň poukazuje na její provázanost s regulací právní. Přibližuje činnost Rady pro reklamu, první východoevropské organizace samoregulace reklamy, jejíž cílem je čestná, legální, decentní, a pravdivá reklama na území České republiky. Hlavní část práce poukazuje na neetičnost reklamní praxe. Vysvětluje pojem manipulace a poukazuje na její využití v reklamě. Věnuje pozornost reklamní manipulaci s dětmi a mládeží. Důležitou etickou otázkou je zneužití ženy v reklamě a s tím související sexismus v reklamě, který je v mnoha případech útokem na důstojnost ženy. Dalším tématem je sociální reklama, která je mnohdy z etického hlediska velmi diskutabilní. In my paper I examine the practice of advertising from ethical perspective. The paper informs about the ethical regulation of advertising practice in Czech Republic and highlights its interconnection with legislative regulation. It also introduces the work of the Committee for advertising {--} the first organization for auto-regulation of advertising in Eastern Europe {--} whose goal is to ensure honest, legal, decent, truthful practice of advertising in Czech Republic. In the main part of my paper, I try to highlight the unethical practices in advertising. I explain the term `manipulation{\crq} and show how it is used in advertising. Special attention is given to the manipulation of children and youth. Another important issue has to do with abusing of women in advertising and with related sexism which, in many cases, disregards the dignity of women. Finally, social advertising is also a topic of my paper inasmuch as it is often ethically questionable.
Klíčová slova:
etická regulace reklamy; neetická reklamní praxe; reklama; reklamní manipulace; sexismus v reklamě; sociální reklama; advertising; ethical regulation of advertising; manipulation in advertising; sexism in advertising; social advertising; unethical practice of advertising Citace: SOJKOVÁ, Eva. Reklama z etického pohledu. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12250