Original title:
EASIMEN - Sandbox pro umělé bytosti v simulovaném prostředí
Translated title:
EASIMEN - Sandbox pro umělé bytosti v simulovaném prostředí
Authors:
Hencz, Attila ; Neruda, Roman (advisor) ; Brom, Cyril (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] In the present work we investigate the creation of a exible nearuniversal simulation environment for arti cial intelligence with embodiment and real-time simulation in mind. We also take a look at the problematics associated with the functioning of such an systems and the methods that can be used in a simulation of this kind. The current implementation of the simulation environment is not a complete system, but rather more separate projects which are showcases of certain aspects of the problematics at hand.P ředlo ženáa práace se zab ývá vytvoření m přizpůsobitelnéeho skorouniverz ální ho simulační ho prostředí pro ztělesněn é umělé inteligence (umělé bytosti), kde simulace probí hají i v reálném čase. Dále je také zkoumána problematika běhu takového syst emů a metody pou žité p ři t ěchto simulací ch. St ávaj í cí implementace simulační ho prost ředí neobsahuje kompletní systém, ale několik podru žných projektů, které zn azorňují jednotlivé aspekty t éto problematiky.
Keywords:
3D graphics; artificial intelligence; BIAR; biologically inspired AI design; combining AI techniques; EASIMEN; embodied agents; physically simulated virtual environment; real-time simulation; 3D grafika; BIAR; EASIMEN; fyzicky simulované virtuální prostředí; kombinování příztupů k problematice umělé inteligence; návrh uměle inteligence založené na biologii; real-time simulace; umělá bytost; umělá inteligence
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/32427