Original title:
Marketingová analýza zvedení věrnostního programu pro hosty v Grand Hotelu Zvon
Translated title:
The marketing analysis of guest loyalty program implementation at Grand Hotel Zvon
Authors:
KUČERA, Lukáš Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na obor hotelnictví, který patří do sektoru služeb. Tento obor se neustále vyvíjí, neustále se zvyšuje konkurence, a proto je pro stávající podniky nutné, aby se určitým způsobem odlišily od konkurence. Zákazníci požadují stále vyšší kvalitu poskytovaných služeb, individuální přístup ke každému z nich a samozřejmě chtějí za své vynaložené finanční prostředky získat co nejvyšší hodnotu. Dílčí cíle této diplomové práce spočívaly v provedení analýzy preferencí hostů sledovaného podniku z hlediska návrhu a implementace věrnostního programu, dále analýzy vnitřního a vnějšího prostředí. Ke splnění těchto dílčích cílů byly použity metody z oblasti marketingu a managementu (SWOT analýza, dotazníkové šetření aj.). Hlavní cíl této práce spočíval v návrhu optimální struktury věrnostního programu pro hosty, který bude plně respektovat jejich přání a potřeby a zároveň bude finančně přijatelný pro hotel. Provedeným dotazníkovým šetřením byly zjištěny preference hostů, na základě kterých byla vytvořena struktura věrnostního programu, dále byl zpracován princip účasti hostů v programu a na závěr byla zpracována detailní kalkulace jednotlivých položek ve věrnostním programu zahrnutých. The diploma thesis is dealing with a topic of hospitality, a natural part of the services sector. Under the conditions of a constant development and ever-increasing competition there is necessary for hospitality industry enterprises to impress upon their customers their unique features and quality. Customers always seek a higher quality of services provided, individualization of services, logically they always look for the highest return of their investments. One of partial aims of this diploma thesis was an analysis of preferences of guests in a context of concept and implementation of a loyalty program. Other partial aim was to analyze indoor and outdoor attributes of the hotel. Marketing and management methods of SWOT analysis, questionnaire etc. have been used to achieve these aims. The main aim of this diploma thesis was to propose an optimal structure of the loyalty program for guests. The program must respect guests{\crq} wishes and needs while remaining financially acceptable for the hotel. A questionnaire has been used to detect the preferences of guests which then formed the basis of proposed loyalty program. Setting the conditions and principles of loyalty program membership was the next step to achieve the main aim. Finally, a detailed calculation of every item and benefit used in the loyalty program was created.
Keywords:
Costs.; guest loyalty; Hospitality; SWOT analysis; Hotelnictví; Náklady.; SWOT analýza; věrnost zákazníka Citation: KUČERA, Lukáš. Marketingová analýza zvedení věrnostního programu pro hosty v Grand Hotelu Zvon. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/11716