Original title:
Inženýrskogeologické poměry mostu přes Vltavu na stavbě 519 silničního okruhu kolem Prahy
Translated title:
Engineering geology conditions of a motorway bridge over Vltava river in Prague
Authors:
Polák, Zdeněk ; Král, Jan (advisor) ; Havelka, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením inženýrskogeologických poměrů mostu na stavbě č. 519 silničního okruhu kolem Prahy včetně vyšetření stability skalních svahů v místě předpokládané výstavby. Jedná se o přemostění hlubokého erozního údolí Vltavy, na jehož svazích vystupují na povrch horniny svrchnoproterozoického stáří. Na lokalitě byly zhodnoceny pomocí rešerše archivních podkladů, vlastní rekognoskace a laboratorních zkoušek, geologické, hydrogeologické a inženýrskogeologické poměry, které jsou přehledně uvedeny v inženýrskogeologické mapě v měřítku 1:2000 a řezu 1:500. Jako podklad pro vyhodnocení stability skalních svahů sloužila podrobná dokumentace skalních výchozů. Samotné vyšetření stability proběhlo pomocí klasifikace Slope Mass Ratting a Marklandova testu pro stereografickou projekci. Na výstupech práce je souhrnně popsán horninový masiv včetně mapy stability skalních svahů v měřítku 1:500 a popsány základové poměry uvažovaného mostu.
Keywords:
engineering-geological conditions; Hoek and Brown; Markland test; proterozoicum; SMR; stability of rockslope; Hoek and Brown; inženýrskogeologické poměry; Marklandův test; proterozoikum; SMR; stabilita skalní stěny
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48401