Název:
Zjišťování uživatelských preferencí pro internetový obchod
Překlad názvu:
Acquiring user preferences for eshop
Autoři:
Smrčka, Zdeněk ; Vojtáš, Peter (vedoucí práce) ; Eckhardt, Alan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Zjišťování uživatelských preferencí pro internetový obchod Autor: Zdeněk Smrčka Katedra / Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) Vedoucí bakalářské práce: prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc. (32-KSI) Abstrakt: Cílem této práce je vytvoření internetového obchodu (v doméně zdravotnické, ale přenositelné mezi jinými doménami). Pro zjištění uživatelských preferencí je použita implicitní metoda hodnocení. Pomocí této metody se uživateli po přihlášení zobrazují výrobky seřazené od nejvíce preferovaných po nejméně preferované. V případě, že uživatel po přihlášení zvolí určitou kategorii výrobků, tak se výrobky seřadí od nejvíce po méně preferované v dané kategorii. Vytvoří se zpětná vazba o oblíbenosti jednotlivých výrobků u jednotlivých uživatelů a tím získává výrobce informaci o zájmu o jeho výrobky na trhu. Správce obchodu může následně přesouvat výrobky v rámci internetového obchodu na lepší pozice podle jejich oblíbenosti. Klíčová slova: uživatelské preference, internetový obchod, uživatelovi oblíbené výrobkyTitle: Acquiring user preferences for e-shop Author: Zdenek Smrcka Department: The Department of Software Engineering Supervisor: prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc. Abstract: The goal of this thesis is to create e-shop /in medical domain (sector), but useable in other domains (sectors)/. We use implicit metod for acquiring user preferences. By the help of this method the products are ordered from most preferred to less preferred for registered user. In case that user will choose some interesting category of products, then products are listed from maximum to less preferred in that category. It creates feedback about popularity of products for individual users and the producer gets information about interest of products in the market place and administrator can change positions of products in e-shop base on popularity. Keywords: user preferences, internet shop, user's favorite's products
Klíčová slova:
internetový obchod; uživatelovi oblíbené výrobky; uživatelské preference; internet shop; user preferences; user's favorite's products