Název:
Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze
Překlad názvu:
Attitudes of selected target groups to questions of educational inclusion
Autoři:
Svobodová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] NÁZEV: Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá postoji vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze. Teoretická část vymezuje pojmy integrace, inkluze a jejich historický vývoj. Dále se zabývá faktory, jež se podílí na úspěšnosti vzdělávací inkluze a vhodnou přípravou podmínek pro vzdělávání žáků s různým typem speciálně pedagogických potřeb na základní škole. Praktická část analyzuje výsledky, jež byly v průběhu výzkumu nashromážděny, a objasňuje, jak se vybrané cílové skupiny k této problematice staví. Klíčová slova: Integrace, inkluze, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, rodina, základní škola, speciálně pedagogická diagnostika, poradenstvíTITLE: Attitudes of selected target groups to questions of educational inclusion ABSTRACT The diploma thesis deals with attitudes of selected target groups to questions of educational inclusion. The theoretical part defines notions of integration, inclusion and their historical evolution. Then it deals with factors participating on efficiency of educational inclusion and suitable preparation for education of pupils with different types of special education needs at primary school. The practical part analyzes results which were collected during the research and explains the opinions of selected target groups. Keywords: Integration, inclusion, pupils with special education needs, family, primary school, special education diagnostics, consultancy
Klíčová slova:
inkluze; Integrace; poradenství; rodina; speciálně pedagogická diagnostika; základní škola; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; consultancy; family; inclusion; Integration; primary school; pupils with special education needs; special education diagnostics