Original title:
Hodnocení žáků na 1.stupni základní školy
Translated title:
Assessment of Pupils at Primary School
Authors:
Fričová, Martina ; Hejlová, Helena (advisor) ; Tomková, Anna (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tématem práce je hodnocení žáků na 1. stupni základní školy ve vztahu k motivaci učení. V teoretické části jsou popsány druhy a formy hodnocení, aspekty ovlivňující motivaci žáků. Praktická část se zabývá výzkumem, zda forma hodnocení má vliv na motivaci žáka. Zjištěné výsledky informují o tom, že motivace žáka je determinována na 1. stupni více výchovou a vztahem v rodině ke vzdělávání. Školní hodnocení není pro žáky zatěžující, je pro ně i jejich rodiče podstatné a žádoucí.The present thesis focuses on assessment of pupils at primary school in relation to motivation for learning. The theoretical part describes kinds and forms of assessment and aspects influencing students' motivation. The practical part researches if a form of assessment influences student's motivation. Research results show that a student's motivation is determined by family influence and upbringing from which a student's attitude to education unreels. School assessment does not cause students any problems; it is important and desirable for them and their parents.
Keywords:
classification; formative assessment; motivational function of assessment; School assessment; self-understanding; formativní hodnocení; klasifikace; motivační funkce hodnocení; sebepojetí; Školní hodnocení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/68340