Original title:
INTEGROVANÝ ŽÁK S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA A TŘÍDNÍ KOLEKTIV
Translated title:
Integrated pupil with the autistic spectrum disorder and pupils in the class
Authors:
PAPANOVÁ, Andrea Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je prozkoumat a zjistit sociální vztahy, pochopení a pohled na integrované děti s poruchou autistického spektra v prostředí, kde se mimo rodinu pohybují jinak nejdelší dobu, a tím je právě třídní kolektiv.Záměrem celé práce je zjistit nejen vztah a pohled žáků ve třídě na integrovaného žáka, ale i na pedagogického asistenta působícího v dané třídě.The objective of this work is to research and find social relationships, understanding and attitude towards integrated children with the autistic spectrum disorder in the environment, where they dwell for the longest period, with exception of their stay in families, i.e. in their class collective. The purpose of this work is to find out not only relationship and attitude of pupils in the class towards an integrated pupil, but also towards a teaching assistant operating in the given class.
Keywords:
autistic spectrum disorder; disorder´s triad; integration; pupils in the class; Special Pedagogical Center; teaching assistant; integrace; pedagogický asistent; Poruchy autistického spektra; Speciálně pedagogické centrum; triáda postižení; třídní kolektiv Citation: PAPANOVÁ, Andrea. INTEGROVANÝ ŽÁK S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA A TŘÍDNÍ KOLEKTIV. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/7141