Original title:
Současný stav výuky německého jazyka na středních školách u dyslektiků a dysortografiků.
Translated title:
Current status of education of students handicapped by dyslexia and by dysortography in high school.
Authors:
ČERVENÁ, Martina Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá současným stavem výuky studentů středních škol se specifickými poruchami učení, konkrétně dyslexií a dysortografií. Zjišťuje uplatňování individuálního přístupu učitele k žákovi s touto poruchou a užití speciálně pedagogických metod. Jsou vysvětleny pojmy dyslexie a dysortografie, nastíněn historický vývoj názorů na příčiny těchto poruch učení a jsou charakterizovány projevy a zásady správné diagnostiky. Empirická část obsahuje výsledky šetření, která byla prováděna na středních školách v Plzeňském kraji.This Diploma theses is dealing with the current status of education of students handicapped by specific teaching disorder, by dyslexia and by dysortography, in the high school. It is locating exercitation of teacherś individualization to student with this disorder and it is locating use of special pedagogic methods. It is consecrated conceptions dyslexia and dysortography, it is adumbrated historical development of opinion on reasons of these teaching disorder and it is individualized signs and principles of rihgt diagnostic. Empirically part contains outcomes of investigation, witch was carry out in the high schools in Pilsener country. Citation: ČERVENÁ, Martina. Současný stav výuky německého jazyka na středních školách u dyslektiků a dysortografiků. . České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/6624