Název:
Neverbální komunikace ve výuce francouzskému jazyku
Překlad názvu:
Nonverbal communication in teaching French language
Autoři:
Kovářová, Dominika ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Machová, Svatava (oponent) ; Vacková, Alena (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V d i z e r t a č n í p r á c i n a z v a n é NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VE VÝUCE FRANCOUZSKÉMU JAZYKU j s m e se pokusili o vybudování teoretického zázemí projektu našeho výzkumu neverbální komunikace ve výuce francouzskému jazyku takovým způsobem, abychom si vytvořili odraziště vlastním výzkumným aktivitám a j e j i ch kvalifikaci. Vzhledem šíři problematiky samotné, včetně organizačního a technického zabezpečení výzkumného projektu, j s m e byli v klíčové, experimentální části dizertační práce schopni studovat, zkoumat, analyzovat a hodnotit toliko výseče z vědní oblasti neverbální komunikace; konkrétně ty, jejichž problematika organicky zasahuje do edukačního procesu výuky francouzskému jazyku. Jsme přesvědčeni, že by další studium a výzkumy orientované tímto směrem (a samozřejmě vedené i z j i n é ho úhlu pohledu) mohly přispět objevení a kategorizaci dalších zajímavých poznatků spjatých s bádáním v této vědní oblasti. Jejich nemenší přínos j i ž nyní spatřujeme v tom, že by pedagogům, a to nejen s odborností pro výuku francouzskému jazyku, poskytly hojnou a smysluplnou inspiraci vlastní učitelské praxi. Troufneme si říci, že i tento cíl se pokusila sledovat námi předložená dizertační práce.T h i s d o c t o r a l t h e s i s e n t i t l e d NONVERBAL COMMUNICATION IN FRENCH LANGUAGE TEACHING is conceived as a pedagogical study. Its title anticipates the topic of our investigation (nonverbal communication) as well as the domain of our interest (foreign language teaching). There is a large body of research on nonverbal communication across a number of disciplines including anthropology, communications, psychology, sociology and child development. However, to date there has been comparatively little investigation of nonverbal communication within applied linguistics and foreign language acquisition. The purpose of this doctoral thesis is to present the large range of nonverbal communication and also its applications in French language teaching. The study is divided into three main parts and has several objectives.