Název:
VLIV REKLAMY NA STRAVOVÁNÍ DĚTÍ
Překlad názvu:
INFLUENCE OF COMMERCIALS ADVERTISEMENT ON EATING HABITS OF CHILDREN
Autoři:
ČERSTVÁ, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Abstrakt Vliv reklamy na stravování dětí Bakalářská práce shrnuje základní informace o zdravé výživě a vlivu reklamy na stravování starších školních dětí. Teoretická část je zaměřena na základní informace o racionální výživě, reklamě a jejím vlivu na školáky. Racionální výživu charakterizuje vhodný a přiměřený příjem potravy, ideálně rozložený kvantitativně i kvalitativně. Pravidelná a pestrá strava představuje optimum nejen pro školáky. Dodržováním zásad zdravé výživy po celý život se lze snadno vyhnout nejrůznějším zdravotním komplikacím. Reklama na děti útočí ze všech stran. Děti dají při výběru potravin na reklamu a názor vrstevníků. V reklamách jsou však většinou propagovány nezdravé a tučné potraviny. Podle výzkumů se děti od dospělých liší v tom, že reklamu neodmítají, rády se na ni dívají, lépe si ji pamatují a baví se při ní. Děti umí již od čtyř pěti let velmi dobře rozlišovat mezi realitou a fikcí, od sedmi let velmi dobře chápou, co je to reklama a že jejím cílem je propagovat výrobky či značky. V praktické části jsou pak prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na výše zmíněnou problematiku. Výzkumná část práce, realizovaná formou dotazníků, se věnuje způsobu stravování školáků a vlivu reklamy na něj. Výzkum dokládá, že vliv reklamy na školáky při výběru potravin je velmi vysoký. Většina školáků upřednostňuje výrobky známé z reklam. Podařilo se mi prokázat, že školáci, kteří rádi sledují reklamy, podle nich nakupují a preferují stravování v KFC nebo McDonald´s. Z porovnání odpovědí v dotazníku také vyplynulo, že většina školáků upřednostňuje stravování doma před jinými typy stravování. Dále z mého výzkumu vyplynulo, že školáci konzumují minimum ovoce a zeleniny, ale sladkostí konzumují nadbytek. Celkové výsledky dokazují, že vliv reklamy na stravování dětí je velký a vedou k úvaze, zda by nemělo dojít k regulaci reklam na nezdravá a tučná jídla. Abstract Influence of commercials advertisement on eating habits of children The bachelor work summarizes basic information on healthy nourishment and the influence of the advertisement on teenage children{\crq}s feeding. Theoretical part is concentrated on basic information on rational nutrition, advertising and its impact on school children. Rational nutrition is characterized with proportional food intake, which is composed ideally from the point of view of quantity and quality. Regular and various food represents optimum not only for school children. It is possible to avoid many health troubles by following conventions of healthy nourishment during your life. The advertisement assaults children all around. Regarding food, children attach to the advertisement and an opinion of their peers. Yet the advertisement mostly promotes unhealthy fat foodstuff. According to investigations, children are different from adults in the fact that they don{\crq}t refuse the advertisement, they even like to watch it, they also better remember it and enjoy it. Kids make a difference between reality and fiction already from the age of four or five, from the age of seven they understand very well what the advertisement means and that its purpose is promoting a product or some brand name. In a practical part there are presented results of the investigation aimed at the problems mentioned above. The investigative part realized by questionaires is devoted to the type of feeding of school children and to the impact of the advertisement on them. The investigation confirms that the influence of the advertisement on children{\crq}s choice of food is very high. Most of school children prefer products known from the advertisements. I have managed to approve that school children shop according to the advertisements which they like to watch and that they prefer boarding in KFC or McDonald´s. Comparing answers from the questionaires, it is obvious that most school children prefer boarding at home to other kinds of boarding. My investigation also shows that children consume minimum fruit and vegetable, on the other hand they consume plenty of sweets. Total results evidence that the impact of the advertisement on feeing of children is huge and lead up to a cogitation about adjustment of the advertisements promoting unhealthy and fat food.
Klíčová slova:
Reklama; správná životospráva školáků.; stravování dětí; vliv reklamy; eating of children; Influence; influence of commercials advertisement; right living of children Citace: ČERSTVÁ, Michaela. VLIV REKLAMY NA STRAVOVÁNÍ DĚTÍ. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/6889