Název:
Psychologické aspekty reklamy
Překlad názvu:
Psychological Aspects of Advertising
Autoři:
ŽÁČKOVÁ, Radka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce pojednává o fenoménu reklamy jako o specifickém druhu informace a mimo jiné také jako o společenském jevu. Zabývá se jejím vlivem na člověka, rozebrány jsou mechanismy jejího působení. Popsány jsou biologické i psychologické predispozice a citlivost člověka na reklamu. Ústředním motivem jsou specifika reklamních sdělení v dnešní společnosti. Praktická část obsahuje zpracování dotazníku a vyhodnocení průzkumu televizních reklam běžně dostupných na televizních kanálech. Výsledky jsou vyhodnoceny v grafech. My thesis deals with the subject of advertising, both as a specific kind of information as well as a phenomenon within society. My focus is given to its influence on a person and the description of those mechanisms, as well as its influence. It also concerns the biological and psychological predispositions and the sensitivity of a person towards advertising. The central theme is to examine all of these special mechanisms of advertising messages within modern society. The practical part contains the elaboration and evaluation of a questionnaire and a television survey through common available channels. The records are evaluated in these given charts.
Klíčová slova:
manipulace; mechanismy utváření názorů a postojů; média; propagace; reklama; advertising; manipulation; mechanisms of forming ideas and attitudes; media; propaganda Citace: ŽÁČKOVÁ, Radka. Psychologické aspekty reklamy. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9319