Název:
Vztah žáků střední pedagogické školy k biologickému učivu
Překlad názvu:
Relationship of the secondary schools of pedagogy students to biological curriculum
Autoři:
Vitásek, Tomáš ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vztahem žáků středních pedagogických škol k předmětu biologie a jeho jednotlivým oblastem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část mapuje výuku biologie na středních pedagogických školách podle Rámcového vzdělávacího programu pro obory předškolní a mimoškolní pedagogika a pedagogické lyceum a podle školních vzdělávacích programů škol zapojených do výzkumu. Dále potom biologické vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a školních vzdělávacích programů mateřských škol, školních vzdělávacích programů zájmového vzdělávání a dalších dokumentů vymezujících vzdělávání v mateřských školách, školních družinách a mimoškolních zařízeních. Praktická část se zabývá vztahem žáků středních pedagogických škol k biologii. K tomu je použit dotazník, ve kterém žáci hodnotí svůj vztah a připravenost v rámci oboru do praxe, jednak pro biologii jako celek, jednak pro její jednotlivé oblasti. Klíčová slova: žáci, kurikulum, oblíbenost biologie, připravenost do praxeThis diploma thesis deals with the relationship of the secondary schools of pedagogy students to the subject of biology and its particular areas. The diploma thesis is divided into a theoretical and practical section. The theoretical section surveys the teaching of biology at the secondary schools of teaching based on the Framework educational program for the specialization in preschool and extracurricular pedagogy and pedagogical lyceum and based on the scholastic educational programs of the schools involved in the research. Further, this section also deals with the teaching of biology based on the Framework educational program for preschool education and based on the scholastic educational programs of kindergarten, afterschools and extracurricular facilities. The practical sections deals with the relationship of the secondary schools of pedagogy students to the subject of biology. This is done by using a questionnaire in which the students evaluate their relationship and readiness within their specialization for the practice with respect to biology as a whole on one hand and with respect to its particular areas on the other hand. Key words: students, curriculum, popularity of biology, readiness for practice
Klíčová slova:
kurikulum; oblíbenost biologie; připravenost do praxe; žáci; curriculum; popularity of biology; readiness for practice; students